DomůVýtvarné uměníArchitekturaLiteratura, film, fotografieHudbaCestováníTuristikaPřírodaVěda a zdravíVěda a technikaSexO všem možnémO násOblíbené blogy




Komentáře

1 TlusŤjoch | E-mail | Web | 6. září 2015 v 21:44 | Reagovat

Ano! Takhle má vypadat rozhovor.

Ale gůglil jsem ten maglajz:
Dříve maglaj (-e m), nyní užíván spíše tvar maglajz (-u m.). Slovo vzniklo podle názvu bosenského města Maglaj, při jehož obsazování rakouskými vojsky v roce 1878 probíhaly těžké boje.
O_O O_O

Off šem v horolezeckém slangu je maglajz magnézium, jímž si lezci natírají dlaně, by jim to neklouzalo. :-P

2 Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. září 2015 v 21:56 | Reagovat

Zajímavý rozhovor. S mnoha názory souhlasím,sama jsem chtěla být od dětství učitelkou a po celý život jsem se zajímala o tuto profesi. Nakonec ji máme v rodině v několika osobách a také -spolumaturanti/tky  své zkušenosti ze školy vyprávěli na našich častých setkáních.  Z našeho dědobabince nynějšího (měsíčně se scházíme)je jich 7, to už jakýsi obrázek o minulém i současném  školství člověk získá. Tak mnoho úspěchů ve výchově přeji-počítám, že se svým postojem k životu  -maglaiz v té profesi -uspěje. ;-)

3 Maglaiz | E-mail | Web | 6. září 2015 v 22:03 | Reagovat

[1]: Takže jsem antiklouzač? To bych měla přestat říkávat úsloví jako "jedem jako s medem" nebo "jedu jak namazaný blesk" (nebo si to obhájím tím, že blesk jest alpou a bývá občas i na plech).

[2]: Nu, vzhledem k tomu, že si prorokuji, že mne umlátí sešity, neb učitelka se 150 cm výšky mnoho toho nezmůže.

Pokárání? Útrpný soucit? To bych si nedovolila. Já si raději uvařím kakao a dám čtvereček čokolády pod jazyk. :-D

4 Miloš | Web | 6. září 2015 v 22:14 | Reagovat

[3]: Jak jsi mluvila o tom profesorovi, co pro něj umění skončilo barokem, pro mě asi tím sýr-realismem :-)

5 yellow | 6. září 2015 v 22:27 | Reagovat

Maglaiz sice neznám, ale rozhovor jsem si se zájmem přečetla. Ne vždy se člověk setká se zajímavými dotazy a zajímavými odpověďmi.

6 Čerf | E-mail | Web | 6. září 2015 v 22:39 | Reagovat

Jsem rád, když se dozvídám, že podobní lidé chtějí učit, protože v této profesi mohou být velmi velmi užiteční. A navíc mám od určité doby k (dobrým) učitelům velkou úctu :-).

7 Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. září 2015 v 23:46 | Reagovat

[3]: Z té výšky si nic nedělej, já jsem těch 150 taky měla a možná je dnes už ani nemám, jak se scvrkávám. Vedla jsem asi 15 let Dívčí klub. kde jsem učila děvčata od 5. do 8. třídy ručním pracem, vaření, šití,stolničení,správnému chování,  chůzi i tanečky, prostě všechno, co je bavilo a přitom bylo užitečné pro život v rodině i mimo. Také jsme si při ručních pracech četly nahlas. Nejlépe ovladatelné byly páťačky a pak už rozumné osmačky.
Největší oříšek (a zároveň nejzajímavější) byly sedmačky. Fintivé, lenivé a přitom mlsné, rády veselé, trucovité. Brala jsem tam postupně i syny, aby se přiučili něčemu, holky se snažily chovat slušně a já jsem nezanedbávala své děti. Byla to volnočasová aktivita, ale dost náročná pro ženu po zaměstnání. Vzpomínám na to dodnes ráda, jak ta děvčata, to se dovídám občas, když mne některá potká a pozná. :-D

8 stuprum | 7. září 2015 v 2:07 | Reagovat

Výtečné & poučné. :)

9 King Rucola | E-mail | Web | 7. září 2015 v 6:11 | Reagovat

Maglajz a Miloš, Vám obidvom veľká poklona za výborný a zaujímavý rozhovor.
Pani profesorke želám, aby sa pomery zmenili, priblížili našim. Vzdelanie je jeden z mnohých exportných artiklov tejto chudobnej krajiny, kde roky žijem, ktoré tvoria národné bohatstvo. Preto je to aj patrične honorované a vysoko vážene. Príklad: Riaditeľ gymnázia nielenže poberá patričný plat, aby neušiel, nemusel újsť, do privátneho hospodárstva, ale patrí, ako aj jeho profesorský zbor samozrejme,  medzi "šarže"! Ten, ktorého mám práve na mysli je dokonca doslovne tou najvyššou figurou aj v zmysle, ako sa to pôvodne použivalo. (Je generál. Nakoľko vo Švajčiarsku táto vojenská hodnosť neexistuje, len v prípade skutočnej vojny by bola udelená, tak je "len" plukovník, tzv. "Oberst". Ale aj tak, je halt "oberst" - teda najvyšší. Podľa toho mu je celený aj patričný rešpekt.)

Nech teda vzdelanie, vzdelávanie a vzdelávatelia dostanu konečne to miesto a tú odmenu, kotrá im prináleží.

A vôbec: Krajšie povolanie si predstaviť neviem! (A ja debil som ním opovrhol. to len na margo...)

10 VendyW | E-mail | Web | 7. září 2015 v 8:08 | Reagovat

Perfektní..... velmi dobře kladené otázky i inteligentní odpovědi. To si vybíráš sám nebo to děláš v rámci Srdce blogu? A jak tě to napadlo? :-)

11 Miloš | Web | 7. září 2015 v 8:48 | Reagovat

[1]: Já jsem myslel, že magnézium je specialita gymnastů. Že se tomu říká maglajz ale slyším poprvé.

[5]:[8]:[9]: Díky za vlídné vyjádření. Potěšilo.

[2]:[7]: Učit na ZŠ se asi podobá krocení divé zvěře, na SŠ to bude zase věčný souboj s ambiciózními rodiči, aby přísný učitel dítkám špatnými známkami nezhatil budoucí zářné uplatnění. Nemají to chudáci učitelé lehké.

[6]: S MAglaiz by mě dějepis asi taky bavil :-)

12 Miloš | Web | 7. září 2015 v 9:01 | Reagovat

[9]: Švajcarsko - země zaslíbená. Myslím, že učitelé mají také velké uznání ve Velké Británii, když v 90. letech zdravotníci a učitelé se dožadovali zvýšení platů, tehdy neznámý doktůrek David Rath argumentoval, že jejich platy jsou asi polovinou, resp. čtvrtinou platu ministerského předsedy. Možná si to ale vymyslel.

[10]:  
a) Inspirovaly Čerfovy Hovory, Dávám se všanc userky a Surpanův projekt, ptát se je však jednodušší než být zpovídaným.
b) Nedávno jsem nahlédl na blog mé oblíbené Maglaiz a viděl, že se tam už skoro 2 měsíce nic neděje, byl jsem zvědavý, co asi děvče dělá :-)
c) Jednou za čas bych pro zpestření chtěl nějaký rozhovor udělat, jen najít vhodnou oběť, která navíc bude svolná :-)

13 TlusŤjoch | Web | 7. září 2015 v 9:02 | Reagovat

[11]:
Použití maglajzu v horolezectví má svá pravidla. Na pískovcích se nesmí používat, myslím.

14 TlusŤjoch | Web | 7. září 2015 v 9:03 | Reagovat

[12]:
Klidně budu obětí.

15 Lisi | Web | 7. září 2015 v 12:25 | Reagovat

Pěkně vedený rozhovor. A zajímavé odpovědi, v jednom případě ale nesouhlasím s jejich formulací. Vše rozhodně zajímavé a fajn odkaz na hudbu. :-)

16 Miloš | Web | 7. září 2015 v 13:50 | Reagovat

[13]: Opravdu zajímavé informace, vůbec jsem nevěděl, že lezci po skalách to používají. Mým stále odkládaným snem je Triglav v Julských Alpách a tam jsou lezecké úseky, samozřejmě ale s jištěním, budu muset zjistit, zda jde o pískovcové horniny.

[14]: Výborně, ty jsi nesmírně zajímavý bloger, originál v celém blogovém vesmíru. Vím, že už tě kdysi zpovídala Vendy (alespoň myslím, že to byla ona)  a tys měl skvělý rozhovor s Malým chlupatým stvořením.
Při mé rozhovorové frekvenci jeden rozhovor ročně, v r. 2016 můžeš očekávat mail :-)

[15]: I když je to k Maglaiz, zajímalo by mě, který formulace se ti nepozdává.

17 Maglaiz | E-mail | Web | 7. září 2015 v 14:41 | Reagovat

[5]: yellow také neznám, ale ráda bych si něco přečetla, pokud publikuje :-)

[4]: Čím tě sýrrealismus pokáral?

[7]: Ještě hlubší úklona patří ctěné Růže, když krotila dravou zvěř ve volnočasové aktivitě.

[9]: Vaše Veličenstvo, budete se možná diviti, leč i Maglaiz zastrčena ve školních škamnech vrhala na kantorskou sebranku nenávistné pohledy.

[11]: Mně by se dějepis se mnou nelíbil. :-D

[15]: Je milé, že nesouhlasíš s formulacemi, ale ještě příjemnější by bylo, kdybys pověděla, v čem přesně, jelikož jinak si z toho nemohu vzít žádné poučení pro příště. :-)

18 King Rucola | E-mail | Web | 7. září 2015 v 15:40 | Reagovat

[17]: ad  9: Vies, ja som to skor myslel tak, ze som mohol na gymnaziu vyucovat a bral som to ako "nieco menecenoho". Dnes to lutujem...a budem do konca zivota!

19 Maglaiz | E-mail | Web | 7. září 2015 v 17:11 | Reagovat

[18]: No, slyšela jsem, že pedagogické minimum lze studovat i na univerzitě třetího věku, pak jen si stačí otevřít kurz, do něhož by chodili dospívající a máte to vyřešeno, Vaše Výsosti.

20 Miloš | Web | 7. září 2015 v 17:48 | Reagovat

[17]:Yellow píše výborné příspěvky do Robčiny Hudební abecedy a také jsem se jí ptal, jestli nemá blog, že by mě zajímalo, co na něm má. Podle jejího vysvětlení ho měla, ale později zrušila. U ní je to velká škoda.

Surrealismus mám vedle impresionismu z uměleckých směrů nejraději, myslím v zaměření na malířství. Ze surrealistických zaměření (1. malovat své sny, 2. malovat tak, jak ruka umělce náhodně vede po plátně) mám radši ty první. Určitě k nim patří Magritte, Ernst, Dalí, Delvaux, u nás Toyen, Štýrský, Tichý.
Do druhé skupiny asi patří Miró a ten mně nic neříká.

[18]:[19]: Já bych se ke Kingovi hned přihlásil do kurzu Dějin umění a ani by nemusel mít pedagogické minimum :)

21 Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 7. září 2015 v 18:22 | Reagovat

Velmi pěkně vedený rozhovor, zajímavé vyprávění, otázky, i odpovědi..:).

22 Jarka | Web | 7. září 2015 v 19:54 | Reagovat

Na těmito patnácti otázkami jsi musel Miloši, chvilku přemýšlet a slečna Maglaiz, jistě odpovědi taky nevysypala z rukávu během jedné minutky. Jen se sedmičkou skoncovala rázně, což se mi líbilo. :D Bylo to zajímavé čtení, přestože Maglaiz a její blog vůbec neznám. ;-)

23 King Rucola | E-mail | Web | 7. září 2015 v 21:35 | Reagovat

[20]: Miloš, nevieš si predstaviť, čo ma to stojí námahy, presvedčiť vnučku-maturantku, ináč bohovsky talentovanu ako na kreslenie, tak na reči, vyhovoriť jej, aby neišla študovať Dejiny umenia. (Moj pradávny sen, ktorý mi pokazila matka s odôvodnením, že "bych se jenom koukal po pražských baletkách"! Na moju smolu sa totiž pre môj ročník otvarali Dejiny umenia len v Prahe, na Bratislavu by som musel rok čakať. Škoda, lebo som mal všetky odporúčania a prijatie by bola len formalita. Tak som skončil úplne inde.)
Ona tá vnučka silne s tám predmetom koketuje. Ale už ju aj priamo na univerzite odhovárajú, vraj aby si vzala ako "major" radšej právo a ako špecializáciu potom dejiny umenia k tomu, lebo ináč sa neuživí. Podobný problém mám s ňou ale aj s architektúrou, ktorá ju takisto priťahuje, ako keby okolo seba nemala dosť tých "nenositeľov" Pritzkeho ceny ako negatívny príklad!

To by vyžadovalo dlhú rozpravu, nie len komentar.

24 King Rucola | E-mail | Web | 7. září 2015 v 21:40 | Reagovat

[19]: Vo Švajčiarsku je mimo iného ako maturitný predmet aj kreslenie-maľovnie.
Čiže aj profesorík takéhoto nenáročného programu je vlastne "dôležitá a uznávaná" osobnosť, par exellence hlavne, ak robí sám svoje výstavy a oblbuje ustaraných študentov a ich rodičov. Ja som také miesto prakticky už mal, ale bol som "pripyšný" a myslel, dúfal som, že spravím dieru do sveta. Opakujem, strašne to ľutujem a je to len ďaľší dôkaz, čo za debila som... :-(

25 Miloš | Web | 7. září 2015 v 21:56 | Reagovat

[21]: Maglaiz je tak všestranná, že na jakoukoliv otázku dovede odpovědět rozvitým a velmi zajímavým způsobem. Je radost ji číst.

[22]: Maglaiz znám víc než rok, ale pro větší představu jsem během 2 či 3 večerů proklikal její blog i do minulosti, abych byl víc v obraze, ona však odpověděla téměř obratem druhý den, nebo spíš stejný den, protože otázky jsem poslal někdy v noci.

[23]: Jsi světoběžník a vnučka má v tobě velký vzor. Stejně je ale zajímavé, že je možné na univerzitě zvolit obor z tak odlišně zaměřených disciplín.
Rozpravu by si to zasloužilo, anebo rovnou životopisný román :-)

26 Maglaiz | E-mail | Web | 7. září 2015 v 22:23 | Reagovat

[21]: Jsem ráda, že se líbilo.

[22]: Taktéž jsem ještě neměla tu čest. Je pravdou, že sypání odpovědí trvalo celý den, ale krátkost odpovědi na otázku č. 7 nespočívala ani tak v mém povahovém rysu ráznosti, naopak jsem pamatovala na Milošův zvyk nedávat perexy a krátkost odpovědi tedy vyplývala z hrůzostrašné představy příliš dlouhého článku.

[25]: Tady si někdo hraje na barona Prášila. Jak mne můžeš takto pomlouvat a tvrdit o mé osobě, že jsem všestranná?

27 Miloš | Web | 7. září 2015 v 23:06 | Reagovat

[24]: Tak můžeš dělat soukromého profesora své vnučce.

[26]: O perexu jsem chvíli uvažoval, ale když jsem viděl, že odstavec s tvou fotografií není zarovnaný, upustil jsem od něj. Také mně přišlo nevhodné, aby vlastní rozhovor byl skrytý.

Všestranný přehled je patrný z každé tvé věty - filosofie, literatura, umění, ...
Oceňuji ten příměr ke smršťující se místnosti v Jámě a kyvadlu, která odsouzence měla rozdrtit, povídka na mě nesmírně silně zapůsobila, poprvé jsem ji četl v antikvariátním tisku v angličtině ("I was sick - sick unto death with that long agony ..."), hrozné to také bylo proto, že tehdy jsem ještě měl dost chudou slovní zásobu a musel jsem hodně hledat ve slovníku (a navíc papírovém).

Ještě k těm lysařům: Kolik výšlapů mají ti nejlepší na kontě? S mými čtyřmi by se se mnou asi nikdo nebavil :-)

28 Lisi | Web | 8. září 2015 v 7:21 | Reagovat

[16]:[17]: My Češi si neumime zatím sami vládnout. Rozumím kontextu, souhlasím, že na větě něco je. Jenom mně se nelíbí, jak často právě vidím kritiku a věty tohoto typu. Tohle je ta formulace a jak říkám, mám s podobnými již delší dobu problém. Pro mě osobně jde o až moc pozitivní výrok, radši bych v takovýchto případech slyšela normativní.

29 Maglaiz | E-mail | Web | 8. září 2015 v 10:54 | Reagovat

[27]: Pokud vím, tak v květnu padl rekord 6 000 výšlapů. Ten stejný člověk třeba v loni šel na Lysou 346krát.
Buď rád, že máš tak málo výšlapů, protože to leze strašně na mozek. Včera jsem se bavila s chlapem, co má limit každý rok sto výstupů na Lysou a už to bylo otravné pako.

[28]: Normativní? Nu, dobře. V životě si nebudeme být schopni vládnout, protože nejhoršími otrokáři v celé historii Slovanstva byli Češi, a ještě horší je fakt, že byli otrokáři svým lidem, tedy Čechům. Takže buď budeme prosperovat pod bičem jiného národa, nebo živořit a rvát se pod záštitou závisti do hořkého konce české identity. Spokojena?
Přiznávám, že má věta v rozhovoru je příliš idealistická, takže to napravuji a zde máš odpověď ryze realistickou. :-)

30 Bev | E-mail | Web | 8. září 2015 v 14:51 | Reagovat

Pěkný rozhovor, zajímavé otázky i odpovědi. Velmi příjemné čtení. :-)

31 Sugr | E-mail | Web | 9. září 2015 v 20:00 | Reagovat

Rozhovor vedený na skutečně odborné úrovni, je vidět, že jak tazatel, tak odpovídající jsou naladěni na stejně odborné vlně!:-) To samé jsem cítila v rozhovoru s Čerfem. Moc se vám to všem povedlo. :-)

32 Maglaiz | E-mail | Web | 9. září 2015 v 20:38 | Reagovat

[30]:

[31]: Jsem ráda, že se rozhovor vám oběma líbil.

33 Elis | Web | 10. září 2015 v 9:34 | Reagovat

Skvělý rozhovor, je umění pokládat správné otázky a to zvládáš na jedničku... :-)

34 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 10. září 2015 v 17:19 | Reagovat

Tomu se říká poctivý rozhovor, díky za něj :)

K Maglaiz jsem dřív občas nakoukla, ale pak mi přišlo, že v rámci různých blog kauz moc zemtečkovatěla a nějak mi to nesedlo. Každopádně přeju, ať se u katedry daří.

35 Maglaiz | E-mail | Web | 10. září 2015 v 18:13 | Reagovat

[34]: Zemtečkovatěla? Doufám, že jsem správně užila bloudího překladače a dobře vyrozumněla, že se jedná o připodobnění se M. Nu, pokud tomu tak je, pak musím říci, že jsem si spíše uvědomila, že neúcta k jiným tvůrcům je neetická (to ke zdrojování). Ale jako M. snad nejsem. Nemám potřebu tak přísného výběru a osobně si stále trvám, že myšlenka a obsah je stále důležitější než forma, protože formu jde doladit vždy, pokud ale chybí myšlenka... nu, řekněme, že je to konec veškerého lidství a nastupuje (parafráze maestra PřiVáze) offcovství.

Vrátí se po tomhle Bloud k Maglaiz na blog? Šmutně koukám. :-D

36 Miloš | Web | 10. září 2015 v 21:46 | Reagovat

[28]:[29]:Pozitivní (ve smyslu pozitivismu?), normativní - diskuze nabývá filozofických rozměrů, tam ale nejsem doma.

[29]: 6000? Kdyby tam šel každý den, zabralo by mu to více než 16 let. Ani bych se nedivil, kdyby některé dny tam byl i vícekrát, aby číslo rychleji narůstalo. Neuvěřitelné, obdivuhodné a nepochopitelné.

[30]:[31]:[33]:[34]:Dík patří Maglaiz, je hodně blogerů, kterým bych měl problém vůbec nějakou otázku položit.

[34]:[35]:"myšlenka a obsah je stále důležitější než forma"
Přesně tak, když vezmu m., deklaruje se jako grammar nazi a designový specialista. Její neustálé zdůrazňování minimalismu v designu (jedině ten byl podle ní dobrý) mě vyburcovalo k antiminimalistickému článku (v třetí rubrice shora). U Maglaiz jsem nic takového nepozoroval a gramatické výtky také ne, i když by k tomu díky svému studiu měla ty nejlepší předpoklady.  
Bloude, myslím, že v tom je mezi m. a Maglaiz velký rozdíl, m.=hlavně forma, Maglaiz=vždy obsah.

37 Gabi | 11. září 2015 v 11:33 | Reagovat

Zaujímavá mladá dáma. Dobré otázky , ešte lepšie odpovede.
Otázka č. 16. Nie, nie je ťažké skĺbiť profesnú kariéru a výchovu deti, ak existujú ochotní starí rodičia. Ja som takých mala iba na čas prázdnin. Deti a kariéra sa potom dopĺňajú.
Ak ja na niekoho spomínam s úctou a priznávam aj s láskou, tak sú to moji učitelia a profesori. Ale nie všetci, to je tiež pravda. Pedagóg môže urobiť s dieťaťom zázraky. S každým dieťaťom. Len musí mať tie deti rád. Tie "nevychované" cudzie deti.  Sama som učila , ale iba necelý rok na stavebnej priemyslovke - chalani s ktorými trieskali hormóny a viac ich zaujímali oje nohy ako architektúra so svojími dejinami.Jeden semester som mala cvičenia z urbanizmu na TU v ZA. Potom som už mala iba diplomantov vo svojom ateliéri. Na každého jedného spomínam ako na osobnosť. Neviem či som ich obohatila ja , ako vedúca diplomovej práce, ale rozhodne ovplyvnili oni mňa v názoroch na mladých. V tom kladnom zmysle. Mala som šťastie na nadanú mládež. Je to fajnové, ale náročné  povolanie, je to skôr poslanie, vzhľadom na odmenu za tú prácu. Vykonávať ho stále, by som psych. nezvládla.

38 pizlik1 | E-mail | Web | 11. září 2015 v 14:20 | Reagovat

Nejvíc se mi líbí pasáž o Lysácích, protože jich několik znám. A skutečně když někdo řekne Lysák, každý hned ví, o koho jde.  Tam se totiž trénuje ostošest. :-)

39 Elis | Web | 13. září 2015 v 12:38 | Reagovat

K rozhovoru už jsem se v komentáři vyjadřovala, ale stále mě leží v hlavě začátek článku o tvém obdivu k velmi emancipovaným ženám, tak se chci jen zeptat zda máš i takovou manželku... :-? :-)

40 Miloš | Web | 13. září 2015 v 19:45 | Reagovat

[37]: Diplomanti v uměleckém ateliéru musí být inspirativní pro všechny zúčastněné, protože tvořiví, umělecky zaměření lidé jsou vždy svébytné osobnosti, pak však může být i dost těžké se "domluvit".

[38]: Ty jsi zase Milešovák, s Lysáky bys mohla na dálku soutěžit :-)

[39]:Jízdě na koni zrovna neholduje a sexuální stánku rozebírat nebudu, jinak všechno souhlasí. Když ji někdy řeknu, že v loterii Život je mou hlavní výhrou a je mým pokladem, vždy se durdí, že není žádná věc ani můj majetek :)

41 Miloš | Web | 13. září 2015 v 19:46 | Reagovat

[40]: .. stránku (ne stánku)

42 Elis | Web | 14. září 2015 v 13:46 | Reagovat

[40]: Díky za odpověď, jsem ráda, že máš ženu sebevědomou, emancipovanou a úspěšnou v zaměstnání, která přesto všechno dokázala zůstat ženou a to je pro tebe opravdu výhra v loterii... nechtěla jsem rozebírat sexuální stránku, zeptala jsem se jen proto, jak vnímáš nebo co si myslíš o běžném životě po boku takové ženy... mám několik velmi sebevědomých a emancipovaných žen kolem sebe, udělaly kariéru a muže samozřejmě chtějí, ale žádný jim není dost dobrý... slýchám jak o nich mluví, jak je degradují a jak si stále stěžují i na svá nevyvedená manželství a dávají je za vinu jen mužům, po mužích chtějí podřízenost, prostě je  krátce řečeno, připravují o "koule"... sami se považují za dokonalé, které dosáhly všeho, co chtěly, ale cítím z nich, že nejsou spokojené, že jim pracovní úspěchy nepřinášejí štěstí v osobním životě, i když by si to za nic na světě nepřiznaly... ony už zapomněly kvůli své přehnané emancipaci být ženami, převzaly mužské chování a svou ženskost v sobě zničily, už zapomněly jak se zachází s muži a o čem je vztah mezi mužem a ženou, že dělají velkou chybu, jim dojde až bude příliš pozdě...

43 Hanka | E-mail | Web | 15. září 2015 v 11:51 | Reagovat

To je rozhovor jako víno, Miloši, před tím, co jsem si tady přečetla (už včera večer), se může klidně schovat interview s lecjakou celebritou, kdy otázky klade zkušený reportér.
Klást otázky je velké umění, na dobře položenou otázku se dobře odpovídá.
Tento rozhovor je vedený, podle mého názoru, skvěle, otázky mají hlavu a patu a odpovědi jsou vtipné.
Nakoukla jsem i na blog Maglaiz, netroufala bych si však trousit tam svoje "moudra".
To si ostatně netroufám ani jinde, jelikož mě s odchodem do důchodu opustila i ta troška rozumu, co jsem snad kdysi měla. ;-)
Podotýkám, že to není jen můj názor. ??? :-D
Zdravím a přeji krásné dny. :-)

44 userka | E-mail | Web | 17. září 2015 v 9:55 | Reagovat

Od čeho je odvozený slovo "maglajs" mě dost zaujalo, neměla jsem o tom ani tušení ;)
Názor, že nejcennější je čas (ne peníze) sdílím.
Opravdu dost zajímavý čtení, Hemingwaye jsem pochopila až za pár sekund. Holt ta nezkušenost s dětmi... :D

[12]: Že ptát se je jednodušší, než být zpovídaným? Tak s tím teda nesouhlasím ;) Mnohem těžší je vymyslet otázky. Tobě se to tady povedlo hodně dobře. Rozhovor má z obou stran dost velkou úroveň.

45 Miloš | Web | 17. září 2015 v 12:39 | Reagovat

[42]: Naštěstí na své choti taky nejsem závislý (samozřejmě až na city :)), jinak nevím, jak by to se mnou dopadlo :-)

[43]: Maglaiz se vyjadřuje ve složitých obrazech, že něco u ní komentovat je obtížné, abych se neztrapnil, ale zase tím trochu přitahuje :)

[44]: Jednodušší je to v tom, že tázající si vybírá zpovídaného, má (šachovou terminologií) první tah a ptá se na to, co ho zajímá a k čemu má blízko. Samozřejmě by se ale měl ptát tak, aby to mělo nějaký vztah i ke zpovídanému.
I když jsem už několikrát odpovídal (články 11 otázek a odpovědí (1), (2), (3) v rubrice O nás a pak ještě v Surpanově akci), tehdy to bylo jednoduché, protože otázky směřovaly většinou na názory a nebyly příliš osobní, ale poté, co jsem viděl otázky pro tebe a částečně i pro Čerfa, byl jsem moc rád, že se všanc nedávám :-)
Kdybych měl však vymyslet nějaké otázky pro děvčata z Krásná.cz, kterým se tak rád věnuje Standa, byl bych asi bezradný.

46 Kika | E-mail | Web | 20. září 2015 v 14:01 | Reagovat

krásný rozhovor (ono je to asi na dýl pokládat otázky jednu po druhé ;) )

a jinak já bych raději ty peníze než výlety, u nás nebylo ani jedno :D

47 Van Vendy | Web | 25. září 2015 v 0:30 | Reagovat

Maglaiz - nezapomenutelný a výrazný nick. Maglaiz jsem taky zaznamenala na Srdci blogu, možná jsem byla i na jejím vlastním blogu, ale už je to dlouho.
Výborný rozhovor, dobré otázky a pěkně rozvedené odpovědi. Takže jsme se něco o Maglaiz i dozvěděli, navíc jsem se dozvěděla i o novém uměleckém směru. Cyprealismus se mi zamlouvá. ;-)

48 Van Vendy | Web | 25. září 2015 v 0:31 | Reagovat

Jinak, maglajz jsem si představovala jako chaos, binec, něco nezvladatelného, něco, co přesahuje momentální schopnost to dát do pořádku. :-D

49 Maglaiz | E-mail | Web | 25. září 2015 v 21:13 | Reagovat

[43]: Trapnosti se nebáti. Přinejhorším Vám vřele potřesu rukou a vykřiknu: "Sestro Cyprealistko!"

[45]: Složité obrazy - což to není jen další potvrzení teorie o chaosu, ergo Maglaiz? Inu, trapný si rozhodně nemůžeš připadati už z toho důvodu, že jsi na piedestalu hned vedle TlusŤjocha, King Rucoly, Sikara, Ekyelky a Cirrat a pak ještě mnoha dalších blogerů, na něž si momentálně nevzpomenu přes přehršle jiných myšlenek. Jen tak mimochodem: jaké květiny jsou ti milé?

[47]: Cyprealismus se zamlouvá všem, leč velkým neduhem Cyprealistů nové doby jest lenost.

[48]: Pravdu díš. Maglaiz jest silně neorganizovaný tvor, u něhož pojem saturninovství ztrácí svůj glanc, neb ani sám Saturnin v případě onom nedrží pevně otěže.

50 Maglaiz | E-mail | Web | 25. září 2015 v 21:23 | Reagovat

[44]: Tuto Hemingwayovu povídku jsem si také musela přečíst napoprvé hned dvakrát. Nyní ji již mám přečtenu snad milionkrát a stále mne fascinuje ten minimalismus.

51 Hanka | E-mail | Web | 25. září 2015 v 23:15 | Reagovat

[45]: To je fakt, Miloši, ty s ní ovšem můžeš klidně komunikovat. :-)

[49]: Tak fajn!!! :-D

52 Miloš | Web | 28. září 2015 v 18:36 | Reagovat

[46]: Když jsou peníze, je pak i na výlety (za hranice všedních dnů) :)

[47]: Maglaiz se svou kamarádkou by si směr měly nechat patentovat, minimálně na Ostravsku má šanci se uchytit i v hovoru :)

[48]: Taky jsem si myslel, naše blogová Maglaiz však to má i při košatosti myšlenek vše krásně uspořádáno.

[49]: TlusŤjoch, King Rucola a vyhlášení literáti Sikar, Cirrat (Ekyelku neznám) - lepší lichotku si nelze představit, literát ale vůbec nejsem, tím je třeba Čerf.
Rozhovor s tebou je zde ozdobou, ve výročním listopadovém článku bude mít čestné místo. Díky za něj.

[50]: Samotné slovo "Nikdy" a jak se význam posune! Víc už není třeba dodávat.

[51]: To jen proto, že jsem byl první na tahu :-)

53 Maglaiz | E-mail | Web | 11. října 2015 v 12:06 | Reagovat

[51]: Tak fajn! :-D

[52]: Ozdobou? Abys nedopadl jako jistí spoluobčané z mé domoviny. I šperky se musí dávat na odiv střídmě. Ačkoliv se nedomnívám, že by tento rozhovor (čti mé odpovědi) byly nějakým skvostem, možná pouťovou cetkou... možná. :-D

54 Miloš | Web | 13. října 2015 v 20:16 | Reagovat

[53]: To říkáš proto, že jsi příliš náročná. Já jsem z tvých odpovědí unešený :)
A šperky se zde hýřit nebude, protože to vidím tak na jeden rozhovor za rok, maximálně 2 (v parafrázi na Pelíšky nebo psychiatra Chocholouška ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje).

55 Maglaiz | E-mail | Web | 14. října 2015 v 22:16 | Reagovat

[54]: Ale fuj! Přirovnávat šperky k bolševikům je trestuhodné!
Dobře, dobře, pění ód by již mělo ustat, nebo si sama ze sebe budu dělat srandu. A to přece nechceš, že ne? :-D

56 Miloš | Web | 14. října 2015 v 22:51 | Reagovat

[55]: Podobnost k jiným osobám a skutečnostem je čistě náhodná :-)

Všiml jsem, že jsi mé jméno vložila do menu. Nevím, zda by nebylo lepší použít neosobní "Rozhovor poví", "V rozhovoru se dozvíš" nebo tak nějak. Některé zájemce bych třeba od přečtení mohl odradit :-)

57 Maglaiz | E-mail | Web | 15. října 2015 v 9:56 | Reagovat

[56]: Že by měl Miloš nějaké odpůrce? To se mi nechce věřit!
A vůbec jsme svobodná země, kdo nechce kliknout na odkaz v takovém znění, v jakém je, pak ať nechá být.

58 Miloš | Web | 15. října 2015 v 10:19 | Reagovat

[57]: Některým lidem jsem lezl na nervy ne vždy souhlasnými poznámkami k výběru nových členů do AK nebo komentáři na Srdci blogu a pak mně to spočítali při mém vstupu http://klub.blog.cz/1311/novy-clen-milos.
Pamatuji si, žes tím také prošla.
To je však jen k pousmání, myslím, že když jsme svobodná země, nemusíme se vším bezvýhradně souhlasit a vychvalovat to.

59 Maglaiz | E-mail | Web | 15. října 2015 v 11:08 | Reagovat

[58]: Doufám, že už se bebíčko zahojilo. :-D

60 Miloš | Web | 15. října 2015 v 12:01 | Reagovat

[59]: :-) To víš, že jsem kvůli tomu nemohl spát a přemýšlel, jestli se mám jít utopit nebo skočit pod vlak :)

Ale přece jen ještě tvému menu: myslím, že tvá formulace "Miloš poví" není přesná, protože o sobě víc řekneš a prozradíš ty, ne já.

61 m. | E-mail | Web | 30. října 2015 v 20:18 | Reagovat

Luxusní rozhovor 8) Zas mám o něco silnější pocit, že se bavím s někým totálně mimou svou inteligenční ligu a že bych se možná radši ani neměla pokoušet, abych se neztrapňovala :D Jestli to nebylo stoprocentní už ze stylu psaní článků (jimž rozumět chce někdy fakt speciální buňky), tak teď už to vím jistě.

O to větší pak mám k Maglaiz obdiv, že je tak úchvatnou osobou a přesto nanejvýš skromnou :)

62 Miloš | Web | 1. listopadu 2015 v 8:08 | Reagovat

[61]: Maglaiz je výsostná intelektuálka, ale v původním, ne zesměšňujícím významu. Jsem jí vděčen, že mně na blog napsala takový pěkný článek :)
Ty ale žádnými komplexy k ní trpět nemusíš, tento pocit máme všichni.

63 Vlasta | E-mail | Web | 13. listopadu 2015 v 14:54 | Reagovat

Ty jo, jak jsem to četla a četla, teď jsem se dobrala k posledním větám a mám úplně ztuhlá záda, jau, to bolí. Ale rozhovor skvělý! :D :-)

64 Maglaiz | E-mail | Web | 3. ledna 2017 v 16:35 | Reagovat

Znovu jsem si pročetla tento rozhovor a zjistila, že jsem někde úplně jinde, než jsem si tady malovala. :-D Boží "yronye". :-D

65 Miloš | Web | 3. ledna 2017 v 18:24 | Reagovat

[63]: Jsem rád, že se líbil.

[64]: Teď jsi v Ph.D. studiu, ne? Vůbec se tomu nedivím, jsi rozená vědátorka.
Snad bychom proto někdy mohli na tuto část navázat. Ve smyslu představy a skutečnost :)

Rád bych se vrátil i k rozhovoru s Čerfem, mrzí mě, že není zde, ale někde zasutý na stránkách AK.)

66 Maglaiz | E-mail | Web | 19. března 2017 v 22:13 | Reagovat

[65]: Že bychom zopakovali zlobišárnu? To zní dobře. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.