DomůVýtvarné uměníArchitekturaLiteratura, film, fotografieHudbaCestováníTuristikaPřírodaVěda a zdravíVěda a technikaSexO všem možnémO násOblíbené blogy




Komentáře

1 Ruža z Moravy | E-mail | Web | 27. července 2015 v 20:53 | Reagovat

Také jsem dostala ty otázky a v podstatě odpověděla v podobném duchu. Chtěl to však jen ve dvou větách, tak jsem to dodržela. Samozřejmě pro článek by to bylo málo a tady je to řečeno fundovaněji.

2 surpan | E-mail | Web | 27. července 2015 v 22:32 | Reagovat

A je po překvápku :-D

3 Miloš | Web | 27. července 2015 v 22:48 | Reagovat

[1]: K tak složitým otázkám se těžko vyjadřuje stručně. Přesto jsem to na Surpanově blogu zkusil v komentáři k jeho článku Už mám nový blog.

[2]: To se omlouvám, netušil jsem, že chceš otázky před zveřejněním svého článku tajit. Ale stejně bude napínavé, co kdo odpoví a koho všeho jsi oslovil, ne? :-)

4 userka | E-mail | Web | 27. července 2015 v 23:55 | Reagovat

Jestli všichni odpovídali takhle rozsáhle i přímo surpanovi, tak se snad ani netěším na to čtení :D
S tebou se, Miloši, na něčem shodnu, na něčem ne, což je samozřejmý ;)

5 Čerf | E-mail | Web | 28. července 2015 v 1:19 | Reagovat

Nu, Miloši, popravdě jsi mě tím zveřejněním dost rozladil. Beru to jako Surpanův projekt, proto si neumím představit, že bych se svými odpověďmi "vyjel" na svém blogu jako první, navíc - jak je vidět - zcela bez konzultace s autorem, a celou akci tak profláknul, sotva začala. A to ani nemluvím o tom, že další respondenty můžeš svými publikovanými názory přímo nebo nepřímo ovlivnit, což je z pohledu metody docela na draka. Dnes to tedy bude z mé stran jen formální komentář, do obsahové diskuse se rozhodně nebudu pouštět před publikováním výsledků.

6 VendyW | E-mail | Web | 28. července 2015 v 8:22 | Reagovat

Na některé otázky nelze jednoznačně odpvědět ano nebo ne, obzvlášť ta první je o dost těžší než se na první pohled zdá. Svádí to přesně k tomu co se podává v médiích i na netu, hysterii, strachu a nenávisti. Nikdo z nás neví co je pravda a co jen medializace pro okurkovou sezónu, nikdo z nás neví jak by se choval být v jejich kůži. Já sama bych některým pomohla, některé bych vypráskala bičem ale to je vlastně i s našimi lidmi. někteří si zaslouží pomoc jiní by zasloužili úplně něco jiného. Myslím že jaký názor kdo zastává je dobře viditelné i na blozích, v článcích na TT a v komentech.....

7 Gabi | E-mail | 28. července 2015 v 9:53 | Reagovat

Minimálne na tú prvú ani nejde odpovedať krátko a pritom jednoznačne. Na komplikovanú otázku sa nedá odpovedať nekomplikovane. Tu sa musím Miloša zastať. Ale ja vidím iba tri otázky a tri odpovede ... a v tých sa s Milošom zhodnem, tak niet čo oddiskutovať, keď máme zhodu. :-?

8 Miloš | Web | 28. července 2015 v 10:09 | Reagovat

[5]: Nepochopil jsem, že odpovědi se mají utajovat do zveřejnění Surpanova shrnujícího článku, bral jsem to jako někdejší "řetězáky" 11 otázek a odpovědí, kde si každý odpověděl, kdy chtěl.
Také si nemyslí, že případné přečtení mým odpovědí někoho ovlivní, každý má jistě svůj vlastní názor.

[6]: Myslím, že rádoby humanistická řešení všechny uprchlíky přijmout jsou jen levnými výroky lidí, kteří dobře ví, že jich se to nijak nedotkne.
Vždy si vzpomenu na někdejšího ministra pro lidská práva Kocába, který měl plná ústa Romů a jak jsou diskriminováni a když ho primátorka Chomutova zvala, aby tam na týden zajel, nejdřív byl pro, ale pak se začal vymlouvat, že potřebuje internet, musí mít to a to a nakonec nejel nikam. Teorie a praxe jsou zde evidentně hodně rozdílné pojmy.

[7]: Gabi, nějakým omylem jsem část článku smazal, ale už je vše zpět.
Také s tebou souhlasím :)

9 yellow | 28. července 2015 v 10:33 | Reagovat

S něčím tedy nesouhlasím, ale s většinou ano. Rozcházela bych hodně u otázky 4, u 7 tak tak, ale s čím nemůžu v žádném případě souhlasit jsou otázky 8 a 9. Jen při slově referendum mi naskakuje husí kůže. Když si představím, že by se národu, který si je schopen zvolit za prezidenta pana Zemana, a je za pár koblih ochoten zvolit pana Babiše, dala možnost rozhodování v referendech, tak mě jímá hrůza, balím batoh a volám známému do Anglie, jestli ještě pořád platí, že by mě bral jako manažera. :D Neříkám ne referendum do budoucna, ale myslím, že momentálně na ně není tento národ připraven.
No a k té otázce 9... Každému asi vyhovuje něco jiného, já na tu svoji díru po granátu nedám dopustit a když musím do Brna do školy, jedu jen velmi nerada a ideálně jen na otočku.

10 Jarka | Web | 28. července 2015 v 10:53 | Reagovat

To jsou velmi dobré otázky. Já se kdysi zúčastnila těch jedenácti otázek a odpovědí, které zmiňuješ v komentáři a to byly většinou otázky jen pro pobavení. Nad těmito se musí přemýšlet. Ne se všemi tvými odpověďmi souhlasím, ale pěkně jsem si početla a zároveň i tebe trochu více poznala. :-)

11 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 13:57 | Reagovat

[5]: No, co už. Doufám, že to nakonec ještě klapne a čtenáři si pak přečtou názory některých blogerů na jednom místě. Dá se to sice zjistit v komentářích, ale tady to bude takové shrnutí, nyní již bez momentu překvapení. :-?

12 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 14:00 | Reagovat

[4]: No, nech se překvapit, ne každý umí odpovědět v jedné větě :-D Možná mi nezbude nic jiného, než nakonec vydat knihu, pokud mi to někdo zase nevyfoukne :-D

13 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 14:12 | Reagovat

[3]: Už se stalo, pořád doufám v dobrý výsledek projektu, kde chci poznat lépe blogery a zároveň aby je poznali i ostatní. Ne tak, kdo jsou, to není důležité, ale to jací jsou, jaké mají názory. Pro někoho mohou být třeba nepochopitelné a zatím jsem nenašel s nikým z dotázaných stoprocentní shodu.

14 Miloš | Web | 28. července 2015 v 14:35 | Reagovat

[9]: Každé volby jsou referendem, proč by nemohlo být uzákoněno i na nepolitické záležitosti?
Sice jsem nevolil ani v prezidentské volbě, ale ze dvou finalistů vidím Zemana jako lepšího přes jeho aroganci, sebestřednost, ... Schwarzenberg mně připadá rozumově na hodně nízké příčce žebříčku, to, že měl ideální podmínky a nedokázal nic vystudovat (dokonce prý ani nemá maturitu), o něčem svědčí. I v politice je to jen taková figurka, politický turista, který ničemu moc nerozumí a všechno ve straně řídí místopředseda Kalousek.
V příští volbě doufám budou noví kandidáti. Osobně by se mi líbilo, kdyby byl zvolen nějaký kultivovaný intelektuál z akademické sféry, který není nijak spjat s politikou.

[10]: Na politiku a politiky mám dost kritické názory, vlastně se mně tam nelíbí vůbec nikdo, a proto se s málokým můžu shodnout :)

[11]: Třeba z těch, koho jsi oslovil, sem nikdo nechodí a odpovědi budou pro všechny překvapením.

[12]: Kniha by byla řešením, předpokládám, že článek bude kilometr dlouhý :-)

[13]: Že máme různé názory, není nic špatného. Na rozdíl od politických serverů tady nikdo druhého za názory nenapadá, neuráží, neudává, je to celkem selanka :-)

15 yellow | 28. července 2015 v 15:28 | Reagovat

[14]: Schwarzenberga také nemám ráda, ale myslím si, že z těch dvou byl menším zlem.
Ano i volby jsou referendem, takže by mě zajímalo, kolik lidí by chodilo hlasovat do referend, když tolik lidí nechodí ani volit a volební účasti jsou tristní. Myslím, že teď sice všichni volají po referendech, ale pak by o ně nebyl zájem. Chápu třeba, že když ně někde nějaké místní referendum týkající se například připojení se obce k jiné, tak že na to ti lidé, kterých se to týká, mají nějaký názor, zajímá je to. Ale čím zaujmout celý národ? Vždyť i u tak důležitého referenda jako byl vstup ČR do EU hlasovalo jen něco málo přes 55 procent obyvatel. Myslíš, že by to u jiných bylo lepší?
A navíc, kolik lidí si myslíš, že by doopravdy vědělo, o čem hlasuje? Pár procent? Není pak levnější nechat hlasovat 200 lidí, kteří o daném tématu nic nevědí než 8 milionů?

16 děda tik tak | Web | 28. července 2015 v 15:51 | Reagovat

Všechno už bylo napsáno, naštěstí ne všechno promyšleno. Nač lidem rozum, když je na ně možno působit násilím. Proč třeba odsunovat význam vesnice od města, když jeden bez druhého nemohou existovat. Lidé by si měli navzájem pomáhat, ale nejprve je potřeba u současné vlny uprchlíků dát přes prsty nadnárodnímu kapitálu, který ve jménu boje za rozšiřování hmotných statků a svého vlivu ve státech, ze kterých uprchlické vlny proudí, nejprve rozvrátil tamní státní zřízení a zvyklosti. Výsledkem je pak vytvoření absolutního chaosu a vznik přílivových uprchlických vln. Česká republika, označovaná za vysoce civilizovanou evropskou zemi, se musí nějak k tomuto problému postavit. Nemělo by se to však dít na úkor domácích potřebných. Je naprosto nelidské, abychom sběrem plastových víček od PET lahví či pořádáním veřejných sociálních sbírek, vyvolaných z popudu velmi citlivých reportáží v našich zpravodajských relacích o lidském neštěstí, souhlasili s touto finančně zdravotní a sociální politikou naší země. Můžeme soucítit, ale nesmíme souhlasit. Zvláště v době, kdy místo léčení a pomoci našim dětem a spoluobčanům, byli a jsou u nás za státní peníze léčeni například »hrdinové z Majdanu«. Je jisté, že musíme pomoci lidem ze zemí, kde úroveň zdravotní péče není zrovna na výši, zároveň je nutné zajistit vlastnímu obyvatelstvu dostupnost kvalitní zdravotní a sociální péče. Jinak se nám může stát, a již se také stává, že vinou tohoto »lidumilství« se dostává stále více a více našich spoluobčanů na okraj společnosti.

17 Miloš | Web | 28. července 2015 v 16:35 | Reagovat

[15]: Ani mě zrovna nenapadá, nač bychom se v referendu mohli ptát (možná zda přijmout EUR, i když já bych ho jednoznačně chtěl, kdysi zda poslat vojenské síly do Iráku, když k tomu nebyl mandát OSN), ale když mluvíš o 200, resp. 281 zákonodárcích, přímou volbu prezidenta považuji za přínosnou, protože v dřívějších patových situacích často rozhodovali zkorumpovaní přeběhlíci a 2-3 lidi ovlivnili směřování na dalších x roků.
Samozřejmě má to i stinné stránky, kandidáti se silnějším finančním zázemím si mohou dovolit více reklamy, jsou víc vidět, ale takhle se volí v USA, u sousedů v Polsku, Rakousku, na Slovensku, ... a nikdo to nepovažuje za "zlo".

[16]: Souhlasím, skoro si myslím, že USA svou politikou "zavádění demokracie" do arabských zemích a jejich rozvratem notně přispěly k vytvoření Islámského státu. A je také hodně pokrytecké, že třeba stejně nedemokratická Saudská Arábie je nevzrušuje.

18 Ruža z Moravy | E-mail | Web | 28. července 2015 v 16:57 | Reagovat

[11]:No moment, já jsem sice napsala, že v mnohém souhlasím s Milošem, ale to neznamená, že jsem prozradila, co jsem odepsala. Dodržela jsem i rozsah odpovědí a nemíním ani  na svém blogu o tom dotazníku psát. Myslím, že ostatní také ne. Snad se tak moc nestalo, každý má svůj rozum a názory, takže Miloš nic tak hrozného neprovedl, Škoda, že jsi tedy nepoznamenal v emailu, aby si prozatím každý nechal pro sebe, co se chystáš s výsledkem udělat. ;-)

19 TlusŤjoch | E-mail | Web | 28. července 2015 v 17:03 | Reagovat

[11]:
Snad to do pátku stihnu sepsat...

20 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 17:31 | Reagovat

[18]: Neboj, jen můj komentář jde pochopit více významy. Myslel jsem tím, že již dříve se mnozí vyjadřovali k některým tématům na blogu, tedy je možné zjistit pomocí komentářů názor Pražské poděsky na uprchlíky. Ne, že jsi napsala něco tady. Naopak oceňuji, že názory ostatních jsou zatím utajeny, stejně jako výběr některých blogerů, které jsem oslovil :-D
Na druhou stranu jsem netušil, že se někdo tak rychle chytí a napíše o tom článek. Pro příště vím. Miloš to pravděpodobně neudělal schválně, bohužel tím, že se setkal s nějakými řetězovkami, bral to jako podobnou věc. Já se zase nesetkal s řetězovkami, nemohl jsem tedy očekávat částečnou ztrátu překvápka.
Jinak děkuji za odpovědi.

21 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 17:33 | Reagovat

Třeba naopak díky Milošovi může být o článek větší zájem. Budu to brát z té pozitivní stránky a doufat, že tohle je taková ukázka filmu, před jeho premiérou. Třeba se už všichni klepou na tu názorovu smršť, která nás čeká. A možná si vemte všichni na pondělí dovolenou, bude to asi pěkně dlouhé :-D

22 yellow | 28. července 2015 v 17:33 | Reagovat

[17]:No nevím, jestli má prezident až takový vliv na směřování naší země. Přece jen, hlavním výkonným aktérem v parlamentní demokracii je vláda, která udává směr jak zahraniční, tak domácí politice. Chápu přímou volbu prezidenta v semiprezidentské nebo prezidentské demokracii, ale v parlamentní? Spíš mi to přijde, že se strany podporující přímou volbu snažily tvářit jako "strašně prodemokratické", ale já z toho mám pocit, že šlo jen o "dát lidem přímou volbu, ono na tom zase až tolik nezáleží, kdo na tom Hradě sedí, hlavně, že budou mít pocit, že o něčem rozhodují". Kdyby měl český prezident takové pravomoci, jako například francouzský nebo americký, tak je přímá volba správným směrem, ale v našem případě to vnímám spíš jako nebezpečí.
A když už jsi zmínil to Polsko a Slovensko… Po roce 89 probíhaly v (postkomunistických) zemích střední Evropy experimenty s přímou volbou prezidenta. Bylo to pro to, že to bylo v souladu s typem politického systému, ke kterému státy přecházely nebo to bylo proto, že se snažily ukázat, že jsou demokratické? Přestože na Slovensku, v Polsku a v Rakousku jsou přímé volby prezidenta, jeho moc de facto ve všech státech spíše klesá a přesouvá se k parlamentu. Jestli ty státy dříve tíhly k semiprezidentskému typu demokracie, tak teď mají spíše parlamentní typ.
A přímá volba v parlamentním typu demokracie podle mého zavání průšvihem. Podle mě dává takto zvolenému prezidentovi pocit, že jeho zvolil lid, lid za ním stojí a je jen otázka času, kdy začne (nenápadně) přestupovat svoje pravomoce a následně je třeba rozšiřovat. Jediné, co je k tomu potřeba, je dostatečná osobnost. Vždyť to už tu bylo, francouzská Pátá republika. Pan Zeman také zkouší, co mu vláda a lidé dovolí a nemusí to dlouho trvat a přijde někdo, kdo využije té „moci“, kterou mu poskytuje to, že byl zvolen lidmi.

23 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 17:34 | Reagovat

[19]: Zkus prosím. Nerad v takových věcech určuju termín, ale bez něj bychom se nemuseli dočkat :-)

24 Miloš | Web | 28. července 2015 v 18:02 | Reagovat

[18]:[20]:[21]:Už se budu opakovat, schválně jsem to neudělal, pokud jsem nějak narušil tvůj záměr, omlouvám se, bylo to i tím, že jsi, Surpane, výslovně neupozornil, abychom své odpovědi nezveřejňovali. Já jsem byl v určitém pokušení se k otázce 1 také vyjádřit, takže jsi mě nalákal. Ale určitě se pak zapojím do diskuze pod tvým článkem, zajímá mě, jak si poradíš s tolika názory a jaké taky budou.

[19]:[23]: Už se nám odhalil další účastník diskuzního klubu.

[22]: Máš pravdu, že náš prezident proti prezidentskému systému USA nebo "poloprezidentskému" modelu Francie má pravomoci nesrovnatelně nižší, ale ne zcela bezvýznamné. Už dvakrát k obrazu svému jmenoval úřednickou vládu (Havel-Tošovský, Zeman-Rusnok) a vedle mnoha spíše formálních jmenovacích procedur (ministři, poslanci, senátoři, rektoři, profesoři, ...) může navrhovat ústavní soudce, které pak schvaluje Senát, ale co je dost významné, že si sám navrhuje bankovní radu (i když ne hned po svém zvolení, ale až vyprší funkční období členů) a ta už svou měnovou politikou dost silně ovlivňuje ekonomiku země (např. v postavení vývozců/dovozců).
Mandát z přímé volby je však "silnější" jen jako, v ústavě to zatím žádnou oporu nemá.

25 surpan | E-mail | Web | 28. července 2015 v 18:36 | Reagovat

[24]: V pohodě, jak píšu, možná to naopak přiláká víc lidí na čtení.

26 Jarka | Web | 28. července 2015 v 19:30 | Reagovat

Miloši, k "surpanovi" nechodím a jak správně odhadl, vzbudil u mě tvůj článek a hlavně komentáře pod ním, zvědavost. Přimlouvám se proto prosím, abys až budou všechny příspěvky u něj  zveřejněny, dal u sebe na ně odkaz. :-)

27 Elis | Web | 29. července 2015 v 7:35 | Reagovat

Přečetla jsem tvé odpovědi a dá se říct, že v zásadě s nimi dá souhlasím, na závěr jen tolik, že dobře už bylo a teď už bude  jenom hůř... :-(

28 yellow | 29. července 2015 v 8:39 | Reagovat

[24]: Vidíš, na tu bankovní radu jsem si nevzpomněla, i když jsme o tom minulý týden diskutovali u zákazníka.
A to že ta "silnější" pozice není zakotvena v ústavě, neznamená, že tomu tak bude napořád. Stačí jedna silná osobnost a změnit ústavu nebude až takový problém, viz de Gaulle. A právě ten mandát poskytnutý přímou volbou tomu nahrává.

29 Miloš | Web | 29. července 2015 v 9:32 | Reagovat

[26]: S tím počítám, pokud by však Surpan zveřejnil svůj článek v sobotu, a zmiňoval, že do pátku chce čekat na odpovědi, tak by to u mě bylo asi až v neděli, protože budu od ranních až do nočních sobotních hodin pryč (na turistickém výletě ve Štýrsku).

[27]: Moc optimisticky to také nevidím.

[28]: Změnit ústavu lze však jen ústavním zákonem a musí se pro něj vyslovit alespoň 120 poslanců. A že by poslanci chtěli posilovat postavení prezidenta (a tím své snižovat), dost pochybuji.
Ještě jsem si vzpomněl, že i Klaus jako prezident měl svou úřednickou vládu - Fischerovu.

30 Veki | Web | 29. července 2015 v 11:23 | Reagovat

No podle toho, že máme na hradě jednu svatbu za druhou, někdy i dvě denně, bych řekla, že IN pořád jsou. Respektive IN asi není správné slovo. Zkrátka - pořád je dost těch, kteří se berou.

31 userka | E-mail | Web | 29. července 2015 v 17:44 | Reagovat

[21]: Tak to fakt nevím, jak mám odpovědět, protože dodržením těch dvou řádek se připravím o prezentování mého opravdového názoru... Ale zase nechci psát litanie... Uvidím.
Miloši, taky si upřímně myslím, že sis to měl nechat pro sebe. Surpan v tom mailu psal, že to vydá společně v pondělí, takže z toho bylo jasný, že si to nemá každej zveřejňovat u sebe, ale na druhou stranu - jsou důležitější záležitosti k řešení.

32 Fredy Kruger | 29. července 2015 v 22:20 | Reagovat

" Sic nevelká  naše  jest dědína,
... jak jedna však žijeme rodina !

... Kim-Tschong-Tschum je tady,  Nguyen Kundtt,
Muhamatt Bubakk  a  Bobo  Kschundd,
Luanda  Bamba  a Lubamba,
... rovněž i  Burann Wohamba....
a přišli další... a další !"

Hovoří  František  Walšík :
Sedají s námi tu ...při pivě,
jsou pod postelí, i ve chlívě,
nikdo se nechce zpět vracet !"

" Našinců je tu ... tak... dvacet "
...hovoří  Dalibor  Beyček...
...kdos žere mi v kurníku vejce,
na tom však celkem mi  nesejde !

... však pozor ! už nikdo se nevejde
do naší vísky !!  to podotýkám !!
Však máme se rádi !  každému tykám !
....že ano ?  Gurundu Lubumbu ??"

... černý muž přitakal :  " Bu bu bu !"

33 Beatricia | Web | 30. července 2015 v 13:58 | Reagovat

Ti imigranti, to je pro mne tak palčivé a drásajícím téma, ke kterému se nemohu veřejně vyjadřovat, protože bych si koledovala o blokaci mého blogu. Tak to vezmu ironicky z opačného konce. Dám vládě občanský návrh zákona, že každý majitel bytu prostě MUSÍ vzít rodinu muslima, pořídit mu správný modlicí kobereček, obrátit ho k Mekkce a pokud možno modlit se s ním. To je dnešní správný občanský postoj. HOWGH. :-x

34 DRAK | Web | 30. července 2015 v 18:57 | Reagovat

myslím, že Rusko nebo USA není zrovna nejlepší výběr. ale musím podotknout, že díky našim komoušům, podporovaným RUSÁKY, jsem polovinu života nemohl na západ, neviděl jsem na živo své oblíbené kapely, nepřečetl jsem spousty knih, neviděl kopici filmů a ten seznam by byl dlouhý. Rusákům prostě do konce života na jméno nepřijdu. to samozřejmě neznamená, že volím automaticky druhou variantu. tohle zkrátka není Losna nebo Mažňák...

35 DRAK | Web | 30. července 2015 v 19:02 | Reagovat
36 Van Vendy | Web | 30. července 2015 v 20:52 | Reagovat

Taky jsem se účastnila, ale zatím nezveřejnila. V něčem se shodujeme, tedy zde v odpovědích, v něčem se lišíme. Co člověk, to názor. Začíná se mi nelíbit, že kdo nesouhlasí s přílivem imigrantů, začíná být automaticky škatulkován jako xenofob a rasista. Tentokrát mi totiž připadá, že nejde o klasickou emigraci. Jsou tu totiž zajímavé okolnosti, třeba prapodivné mlčení k očividným násilnostem.
Zaujalo mě to přirovnání s knihou Psí srdce, mám ji doma, ale buď jsem ji nečetla, nebo je to už dlouho. Měla bych si osvěžit paměť.
Obávám se, aby heslo "imigrant do každé rodiny" se jednou nestalo skutečností. Jen by mě zajímalo, jakou budou mít jednou možnost domácí lidé. Kam budou moct utéct?
No nic, k prvnímu bodu to stačí.
Docela nelehká je i otázka, komu věřit víc, Rusku nebo USA. Mám totiž dojem, že ani jedna strana si nezaslouží víc vlezdoprdelkování, takže poklonkovala bych asi oboum stejně. Nepoklonkovat ani jedné nepřipadá v úvahu, na to jsme příliš prťaví. Ohledně USA už si nedělám iluze o nějaké demokracii, jestli tam zůstává trocha svobody, jde spíš o setrvačnost.
O blogu si myslím podobné co ty a co se týká mezigeneračního konfliktu, tak jsem nepostřehla, že by v reálu nějaký existoval. Navštěvuji blogy různých věkových kategorií a nikde jsem neviděla napadnutí někoho, že je příliš starý nebo příliš mladý. Maximálně že je příliš blbý, ale to už je jiná kategorie... ;-)  :-) Ten článek chtěl upoutat pozornost a trochu rozbouřit vlny. Povedlo se.

37 Miloš | Web | 30. července 2015 v 20:55 | Reagovat

[30]: Z tohoto pohledu to asi nebude tak tragické, že by svatby měly zaniknout. Jedna neteř měla svatbu nedávno a místo, které si vyhlédli (hotel blízko baziliky na Velehradě), museli rezervovat několik měsíců dopředu.

[32]:Muhamatt Bubakk :-)
Že se na vesnici všichni znají, může mít znaménko + (družné společenství) i - (příliš si vidí do soukromí). Já znám jen menší část lidí v našem paneláku (a nevadí mně to), většinou se jen pozdravíme.

[33]: Ale běda, když se modlit nebude. Alláh je mocný :)

[34]: Taky jsem moc rád, že jsme se dožili změny, vedle toho, co zmiňuješ, bylo hrozné i to dělení lidí podle stranické knížky, že kdejaký trouba z uličního výboru rozhodoval, zda lidí 100-krát chytřejší než on mohou studovat, usilovat o doktorát atd.

[35]: Díky za bezvadný odkaz, symfonické aranžmá a ženské hlasy skladbu zajímavých způsobem ozvláštnily. Už ji mám v souboru oblíbených hudebních odkazů.

38 Miloš | Web | 30. července 2015 v 21:07 | Reagovat

[31]:[36]: Jsem hodně zvědavý, kdo v3echno odpovědi Surpanovi zašle, jen v této diskuzi vidím nejméně 4 účastníky.

[31]: Myslím si, že právě těmi pravidly se vypovídací hodnota značně snižuje a nevyniknou tolik názorové nuance, ale možná se mýlím.

[36]: Zda souhlasím s USA nebo Ruskem, se musí brát pro každou záležitost samostatně. Bytostně nesnáším "univerzální" názory jako ten, který kdysi vyslovila socioložka Šiklová: "Lépe se mýlit s USA než mít pravdu s Ruskem." Od ní mě to ale ani nepřekvapuje, protože ji považuji za úplně blbou ženskou.

39 DRAK | Web | 30. července 2015 v 23:02 | Reagovat

[37]: nojo, ta doba byla blbá.
jasně, člověk prožil i spousty krásných věcí, to je prostě život,
ale toho lepšího mohlo být mnohem více...
já mám Inkubus Sukkubus moc rád, byl jsem na nich loni v Praze,
zpěvačka Candia je skvělý společník a vůbec celá kapela se ochotně fotila
i povídala. a to měli naspěch, ale přeci si čas na fanoušky našli.

40 Vikomt | E-mail | Web | 30. července 2015 v 23:46 | Reagovat

[8]: Třeba si teď někdo připadá hloupě za velmi jednoduché stručné odpovědi. :D

41 surpan | E-mail | Web | 31. července 2015 v 7:33 | Reagovat

[40]: Docela bych ocenil, kdyby se tu nevypisovali všichni, které jsem tajně mailem oslovil. Tím, že to již Miloš zveřejnil, i když jsem psal v mailu, že to vydám příští týden, přesto, že se tu omlouvá tím, že tam nic takového nebylo a svádí to na mé neuvedení do mailu (já pak příští týden vydám-viz mail) už se dost přišlo o moment překvapení a byl bych rád, kdyby tu pak nepsali všichni.

[36]:

42 surpan | E-mail | Web | 31. července 2015 v 7:36 | Reagovat

[36]: Já nevím, jak moc složité je vydržet do příštího týdne s odpovědmi a s tím, že se nebude nic předem prezentovat včetně toho, koho jsem oslovil. Mělo to být překvápko a plno z Vás to kazí již dopředu. V mailu bylo uvedeno, že to vydám příští týden, nechápu tedy proč je nutné vše rozepisovat již nyní. To pak postrádá úplný smysl.

43 Miloš | Web | 31. července 2015 v 8:17 | Reagovat

[39]: Na době před r. 1989 bylo úsměvné, jak se mezi řádky v klubových představením kritizoval režim, třeba Cimrmani - uhlobaron a znárodnění, ..., když jsem díky školení na vlastní kůži zažil Palachův týden v Praze (včetně slzného dýmu a zkropení z vodních děl) a při všech návštěvách Prahy chodil jsem chodil na americké a německé velvyslanectví na promítání dokumentárních filmů a pro časopis Aktuell, byl to pěkný adrenalin, zda mě nevyhodí z práce. To dnes nemáme :)
Draku, koncertní zážitky bys mohl také přibližovat na blogu, ne? Třeba tom "temném".

[40]: Když už jsem všechno prozradil, tak to snad nezkazím tím, že jsem dodal i stručnou verzi.

[41]:[42]: Uznávám, že jsem to pokazil, však mě také nekritizuješ jen ty, ale i Čerf [5]: a userka [31]:, příliš jsem se nechal unést otázkami (jakoby bývalými řetězáky) a příliš nevnímal, co píšeš vedle toho.
Bylo to ale i tím, že odpověď na první otázku jsem už nezávisle na tobě měl rozepsanou jako samostatný článek. Mám tu totiž rubriku věnovanou literatuře a ta dost strádá. Ne proto, že bych nečetl, čtu náhodou dost, ale nechce se mně tu psát pouhé výtahy přečtených děl, to si každý může najít na webu v tisíci podobách, zde však podprahová satira Bulgakovovy povídky byla dobrou inspirací se vyjádřit k tématu uprchlíků, které jsem jinak (jako celou politiku) obcházel.

44 DRAK | Web | 31. července 2015 v 8:25 | Reagovat

[43]: jojo, my chodili na obě ambasády pro časopisy, já tedy byl ještě ve škole, ale adrenalin to byl stejně
Miloši, většinu koncertů na temném blogu mám, možná bych ale měl udělat rubriku koncerty, jelikož jsou různě roztahané, jo, to udělám...

45 Gabi | E-mail | 31. července 2015 v 8:34 | Reagovat

[8]: Tak som sa vrátila a našla všetko. Ale je to "na figu"! Ja sa rada hádam a tu nemám na čom. :-(
Iba takú malú pripomienku mám. Ako mladá som uprednostňovala  život v meste. Teraz uprednostňujem  vidiek. Zdá sa mi, že som na vidieku lepším človekom. :-D To asi robí príroda okolo a psy... a nemám sa s kým hádať, so mnou sa nemá kto hádať, psy mlčia, iba počúvajú ..občas zaštekajú keď nemajú... kľudný život. Asi som zostarla. :-?  :-D

46 Miloš | Web | 31. července 2015 v 9:48 | Reagovat

[44]: Nápad s koncertní (hudební) rubrikou je výborný. Až ji budeš mít, hned ji souhrnně prostuduju.

[45]: Na venkově že by nebyl důvod k dohadování? Např. že soused očesává hrušky z větví, na které přes plot dosáhne, kohouti ráno kokrhají a nedají vyspat, v kamnech spalují všelijaký šmejd a černý čmoud z komínů pak zamořuje okolí, zastupitelstvo za nic nestojí, protože v místním kulturáku nebyla žádná akce ani tancovačka víc než půl roku, ... :-)

47 DRAK | Web | 31. července 2015 v 10:16 | Reagovat

[46]: tak už je tam, Miloši, tímto Ti za ni vlastně děkuji. není tam vše, někde nebyl foťák, nenapsal jsem hned a pak už jsem se dojmům vzdálil, ale i tak je tam pár věcí. teď mě i mrzí, že jsem nezaznamenal své dojmy z koncertů - Muse, Nightwish, Cure, Siouxsie and the Banshees, Cult, Kiss, Susan Vega a spousty další. ale budu se snažit akce zaznamenávat, je pak fajn si dojmy po delší době přečíst a případně dát i návštěvníkům tipy :-)

48 Miloš | Web | 31. července 2015 v 11:03 | Reagovat

[47]: To jsi velký hudební fanda a návštěvník koncertů, já mam na blogu jen 4 články ke koncertům (Uriah Heep, Smokie, Supergroup.cz a Bonnie Tyler), ale doufám, že budou i další.
Jdu na tvou rubriku :-)

49 Helena | E-mail | Web | 1. srpna 2015 v 22:38 | Reagovat

O zahuštˇování bytů jsem viděla reportáž minulý týden v TV, ti, kdo by si imigranty vzali domů, byli vesměs mladí lidé, lidé středního věku by rádi předem věděli, s kým budou mít tu čest a starší generace odpovídala striktně ne. Reportáž byla z Dráždˇan. Nejvíc mě pobavil p. Zeman výrokem, tedˇuž si to přesně nepamatuji, ale přibližně, že když do Česka přijdou muslimové, sám vezme zbrań a půjde bránit s lidem republiku - tohle je populismus 1.třídy, taky Okamura zadělává těsto pro volby.

Miloši, otázky jsi zvládnul dokonale, je zajímavé si tohleto přečíst, protože jsme každý jiný a názory asi taktéž.

USA se snaží zničit každého, vždytˇ co udělali s indiány, vzali jim jejich kulturu, která je tím nejpodstatnějším, co měli. Bylo mi všelijak, jak nás u monument Valley obsluhovali indiáni s
rukavicemi na rukou. O to samé se snaží na východě.

Ono to vře dneska všude, lidi začínají reptat, moc bych si přála, aby se ilumináti konečně odhalili, určitě k tomu dojde, myslím si, že jsou sami v koncích. Přesto přeze všechno si myslím, že 3. světová válka nebude.

50 pizlik1 | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 13:47 | Reagovat

Na otázky jsi odpověděl bravurně. Ne se vším souhlasím, např. s referendem. Český národ je schopen za kus žvance zvolit třeba i Ferdu Mravence.
Tak mě napadlo, že zahušťování bytů má kořeny v socializmu. Když měl někdo velký byt a byl sám, tak mu tam komunisti nasadili nájemníka. Sice se to nedělo ve velkém, ale slyšela jsem o tom.

51 Helena | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 14:01 | Reagovat

Miloši, v poslední době se mi hodně zdá o blogerech, v jednom snu jsi byl také ty. Byla to jak by ukázka tvého povolání, ve snu to nasvědčovalo tomu, že jsi doktor, měl jsi na sobě bílý pláštˇ, což může být taky zavádějící. Doktorů je spousta, tys ale figuroval jakoby v pozadí. Nevím, snad mi bude objasněno. :-)

52 Miloš | Web | 2. srpna 2015 v 14:39 | Reagovat

[49]: Chtěl bych slyšet všechny ty humanisty, kteří strašně podporují přijímaní uprchlíků, co říkají na nepokoje v Calais a teď dokonce i u nás.
Samozřejmě to všechno nahrává xenofobům a rasistům. Zdá se mně rozumné podporovat země, odkud uprchlíci do Evropy proudí, na jejich území, když tak stále všichni podporujeme bankrotující Řecko.

[50]: Znám i konkrétní případ, ve čtvrti, kde jsem bydlel dřív, žije rodina, která měla po předcích z První republiky 2-patrový dům a sama v něm obývala jen jeden byt, protože kvůli "nadměru" musela dvě podlaží podstoupit nájemníkům. Taky nebylo možné, aby osamocené žijící člověk (např. vdovec/vdova) bydlel ve větším bytě, hned ho musel směnit za menší.

[51]: Heleno, já se bílých plášťů bojím, když dostanu jednou za čas pozvánku na preventivní vyšetření a berou mně krev z prstu, málem u toho omdlévám :-)
Přestože být lékařem je prestižní a společensky velmi vážené povolání, pro mou fobii ke krvi jsem o něm nikdy neuvažoval. Ani odborně jsem s lékaři nespolupracoval. Zabývám se exaktními disciplínami, kde nejsou žádné záhady mezi nebem a zemí.

53 Helena | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 14:58 | Reagovat

[52]: Miloši, titul doktor není pouze Mudr.. :-)

54 Miloš | Web | 2. srpna 2015 v 15:03 | Reagovat

[53]: Tak potom se nepleteš. Akorát ten bílý plášť tam nesedí :)

55 Helena | E-mail | Web | 2. srpna 2015 v 15:08 | Reagovat

[54]: Ve snu je to jen symbolika pro titul doktora Miloši. Mockrát ti děkuji za objasnění určité části. :-)

56 DRAK | Web | 3. srpna 2015 v 19:02 | Reagovat

[48]: no ale vidím, že navštěvuješ klasiku :-) to je taky fajn

57 Sugr | E-mail | Web | 3. srpna 2015 v 20:42 | Reagovat

Teda ten Miloš se má, když se blogerce Hance už i o něm zdá! ;-)

58 Miloš | Web | 3. srpna 2015 v 20:56 | Reagovat

[55]: A DRAK je taky doktor, Dr. AK.

[56]: Asi to bude tím, že avantgardu moc neznám, musím se u tebe trochu vzdělat.

[57]: No jo, ale nejen o mně a ještě k tomu jen o mém povolání :-( :-)

59 Lisi | Web | 4. srpna 2015 v 17:43 | Reagovat

K Babišovi mám čerstvý zážitek z MHD. Dva zřejmě už důchodci se bavili o tom, kde pracovali a nejdnou jeden říká, že nechápe, proč toho Babiše nemají rádi. Vždyť dává tolika lidem práci. Takhle veřejnou podporu Baiše jsem ještě od nikoho neslyšela.

60 Hanka | E-mail | Web | 7. srpna 2015 v 9:36 | Reagovat

Obdivuji, jakým způsobem jsi odpověděl na otázky, Miloši.
Máš přehled a dokážeš se skvěle vyjadřovat.
Být na tvém místě já, vznikl by pěkný paskvil.
Jednotlivé otázky a odpovědi nehodlám rozebírat ani komentovat, na to moje mozkové závity nestačí. :-?
Připadá mi, že od té doby, co jsem v důchodu, se moje IQ blíží pomalu, ale jistě k nule! O_O ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.