DomůVýtvarné uměníArchitekturaLiteratura, film, fotografieHudbaCestováníTuristikaPřírodaVěda a zdravíVěda a technikaSexO všem možnémO násOblíbené blogy



Reklama

25. února 2012 v 22:59 | Miloš |  O všem možném
Základem reklamy je zapamatovatelný slogan a také dobrý název (výrobku, firmy, knihy, skladby, …). Je celkem div, že členům skupiny Beatles tak nesympatický název nebyl přítěží, jejich tvůrčí invence, chytlavé melodie a provokující komentáře (zvláště Lennona) v rozhovorech si však získaly takovou popularitu, že šílející fanynky snily o tom stát se broučkem hudebních idolů. Ti si ale získali i uznání kritiků a dodnes je jejich hudba živá, ať již v četných reedicích, filmech (A Hard Day's Night, Help!, Yellow Submarine) nebo orchestrálních, klavírních i jiných úpravách.
Další skupiny volily své názvy mnohem střízlivěji, dost časté bylo použití oblíbené barvy v názvu, např. Pink Floyd, Black Sabbath, Deep Purple nebo u nás Blue Effect.
Od 80. letech je patrný trend volit netradiční názvy a tím se výrazněji odlišit od hudebního mainstreamu, příkladem mohou být naše skupiny Ještě jsme se nedohodli, Nahoru dolů po schodišti band, Mňága a Žďorp, Horkýže slíže, Vypsaná fixa nebo Krucipüsk.

Název je velmi důležitý pro finanční produkty. Finančníci dobře vědí, že pro svěření prostředků jejím finančním fondům je třeba volit důvěryhodná slova v názvu a takovým určitě je Vysoce kvalitní zdokonalený pákový fond strukturovaných úvěrů, do Fondu nezaměstnaného černocha na západě by jistě nikdo peníze nevložil.

Občas jezdím do Přerova a tam procházím neutěšeně vyhlížející uličkou, kde postávají skupiny cikánů. Jejich hlavním stanovištěm a současně dominantou ulice je Herna a bar U Kmotrů. V tomto případě podnik evidentně nic nepředstírá.

Ze sloganů uvedu jen tři příklady, které slibují zahnání hladu a žízně. Reklama na kebab je stejně jako vymazlené pivo z Ústí nad Labem.

Velmi častým podpůrným prostředkem reklamy jsou celebrity nebo spoře oděné dívky. Ty jsou zcela nezbytným doplňkem nových aut v autosalonech. Využít se však dají kdekoliv, např. prodejce výpočetní techniky Gigacomputer po celém Brně rozmístil plakáty, jehož ústředním prvkem je gigapoprsí sličné dívky, ve skutečnosti prodejna, která se nachází blízko mého pracoviště, je docela malým suterénním obchůdkem. Sexuálně přitažlivou děvu si také vybrala k propagaci svých silikonových lepidel firma Soudal. Práce s nimi má být velmi jednoduchá, lze je využít např. k lepení obkladů a zvládnout by to měl každý. Na jednom z plakátů to dívka s průhledným sexuálním podtextem sděluje slovy: "Udělala jsem si to sama."

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 userka | E-mail | Web | 1. února 2015 v 19:53 | Reagovat

V návaznosti na tenhle článek jsem hledala billboardy jedný český firmy, kde jsou většinou spoře oděné ženy a nad nimi nějaký úderný slogan, ale nenašla jsem :/ Tak aspoň pro zajímavost toto: http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/145825-ceny-sexisticke-prasatecko-ziskala-stavebni-firma-a-zamecnici/
Mně se takový reklamy docela líbí, pokud jsou nějak tvořivý a zachovávají si vkus.

2 Miloš | Web | 1. února 2015 v 23:42 | Reagovat

[1]: Vysekávací lis s podporou polonahé modelky nemá chybu :-)

Firma Gigacomputers měla ještě jeden plakát tohoto typu, je na něm znázorněna nahá žena s vyvaleným poprsích, ležící na břichu a klikající na notebooku. Lýtka má při tom zvednuta a překřížena. Očividně je v dobrém rozmaru, jak se jí práce na tom notebooku zamlouvá.
Ale její obchůdek už na místě, kde jsem ho vídával, není. Nevím, zda zkrachovala, anebo naopak si našla něco většího.

3 userka | E-mail | Web | 1. února 2015 v 23:56 | Reagovat

Když jsem hledala tamtu firmu, našla jsem místo toho třeba tohle: http://cdn.i0.cz/public-data/fa/f4/0c41c0973779be8219e120fb6903_r16:9_w480_h270_gi:photo:373867.jpg?hash=5afb128a06ad57b6705db6868bcb2b85 :D
Aspoň jsi mi ten billboard hezky popsal, úplně to vidím před očima :)

4 Miloš | Web | 2. února 2015 v 0:07 | Reagovat

[3]: To je taky perla :-)
O tom bys mohla něco napsat a vložit tam i odkazy nebo přímo obrázky. Máš na to buňky :)
Tady si to nikdo nevšimne, protože staré články nikdo nečte a nečetl ani tehdy, mých prvních 27 článků mělo nula komentářů (a návštěvnost byla jen lehce nad nulou).
Díky, je jich teď o jeden méně.

5 userka | E-mail | Web | 2. února 2015 v 0:11 | Reagovat

[4]: :D ta rubrika "o všem možném" je prostě zajímavá ;) Já se postupně tak nějak prokousávám nejen tvým blogem směrem do historie, ale jde to pomalu. A taky ne ke každýmu článku mám co říct - mlčeti zlato.
Ty jo, dobrej nápad s tím článkem, ale ani v tuhle pozdní hodinu mě nenapadá, jak bych to pojala, aby to nebyla pouhá ukázka vtipných sexistických reklam.

6 Grony | 14. června 2016 v 10:46 | Reagovat
7 Anton | 14. června 2016 v 10:47 | Reagovat

Plastové karty, které poslouží vaší firmě i jako reklama:

http://www.perfectcards.cz/nase-produkty/hlavni-typy-plastovych-karet/reklamni-plastove-karty/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama